Vanaf 15 juli wijzigen in meerdere filialen onze openingstijden.

Kijk voor de nieuwe openingstijden op de pagina van jouw bakkerswinkel.

meer info
let op! voor vaderdag zijn er aangepaste bestel -en openingstijden!

Bestellen voor vaderdag: tot donderdag 13 juni, 16 uur voor vrijdag 14 juni EN zaterdag 15 juni. 15 juni tot 15 uur bestellen voor zondag 16 juni.

lees meer
let op! voor de paasdagen zijn er aangepaste bestel- en openingstijden

Tot donderdag 28-3 tot 16 uur kun je de bestelling plaatsen voor vrijdag 29-3 en zaterdag 30-3. Op vrijdag 29-3 tot 16 uur voor paaszondag 31-3.

Meer info
op woensdag 20 en donderdag 21 maart is onze bakkerswinkel in Wyck gesloten vanwege de verhuizing

op vrijdag 22 maart zullen wij feestelijk openen aan de Wycker Brugstraat 3!

let op! aangepaste openingstijden met carnaval

op maandag en dinsdag hebben wij een zondagsassortiment met een beperkte keuze aan grote broden

openingstijden
op zaterdag 20 jan vanaf 16:00u en zondag 21 jan de gehele dag zijn wij gesloten vanwege ons jaarlijks personeelsfeest!

Op maandag 22 januari staan we weer voor jullie klaar met verse broden, vlaaien en gebak!

lees meer
let op!

voor de feestdagen zijn er aangepaste bestel- en openingstijden

meer info
let op! voor de feestdagen zijn er aangepaste bestel- en openingstijden

tot vrijdag 29 december 16:00 kun je je bestelling plaatsen voor 30, 31 december & 2 januari

Meer info
MVO

De wereld om ons heen

Maatschappelijk verantwoord ondernemen

Als bakkersbedrijf staan wij met onze winkels midden in de maatschappij. Inherent hieraan is de verantwoordelijkheid die wij als organisatie voelen om in alles wat wij doen ook op een maatschappelijk verantwoorde manier te werk te gaan. Als commerciële organisatie zijn wij ons immers goed bewust van de omgeving waarin wij actief zijn en de effecten die onze bedrijfsvoering heeft op mens en milieu.

Binnen dit ruime en dynamische speelveld zijn wij dan ook voortdurend op zoek naar kansen en mogelijkheden om slimmer en bewuster te werken en om te gaan met mens en milieu. Aan de 3 P’s van MVO geven wij op de volgende wijze invulling;

De P van PEOPLE

Wij vinden dat ons personeelsbestand een reële afspiegeling moet zijn van de maatschappij zoals hij is. Door inclusie geven wij invulling aan dit uitgangspunt. Bakkerij Paulissen biedt dan ook mogelijkheden voor mensen die om welke reden dan ook een afstand tot de arbeidsmarkt hebben. Daar waar vacatures het toelaten werven wij kandidaten via Podium24, UWV of Terra Nigra om zo iedereen een kans te kunnen bieden.

Bovendien heeft Bakkerij Paulissen een inclusieve arbeidsanalyse laten uitvoeren door Podium24 en UWV om te kijken of er nog meer functies te creëren zijn die toegankelijk zijn voor kandidaten met een grote afstand tot de arbeidsmarkt.

Plezier in het werk en een gezonde balans tussen werk en privé wordt beschouwd als belangrijke factoren. Zo worden werktijden en -dagen (daar waar mogelijk) zoveel mogelijk afgestemd op de wensen van het personeel en de levensfase waarin hij of zij zich bevindt. De vitaliteitsregeling, gebaseerd op 80% werken, 90% loon en 100% pensioenopbouw voor alle medewerkers van 60 jaar en ouder is hier een goed voorbeeld van.

En of je nu 15 of 75 bent, leeftijd speelt voor ons geen rol. Wij zijn er dan ook trots op dat er momenteel 6 medewerkers ondanks hun pensioengerechtigde leeftijd nog steeds (en enkele ondertussen al jaren) met veel energie en plezier bij ons werken.

De P van PLANET

Door in onze bedrijfsvoering slim rekening te houden met de effecten hiervan op het milieu, verkleinen wij onze ecologische voetafdruk. Zo zoeken wij zoveel mogelijk de samenwerking op met lokale partijen waaronder;

De Commandeursmolen uit Mechelen, Bemelerhof uit Bemelen, Fruitbedrijf Vaassens uit Cadier en Keer, Slagerij Kusters uit Margraten, Saveurs uit Maastricht, Geurten Groenten en Fruit uit Margraten, ’t Rommedoeke uit Maastricht, Het Vitamientje uit Gronsveld, Fruitbedrijf Harrie Crijns uit Maastricht, Landbouwbedrijf Brouwers uit Berg en Terblijt, Olivers Specialiteiten uit Meerssen, schoonmaakbedrijf Eric Sour uit Maastricht en verpakkingsleverancier Eldee Packaging Goes Green uit Kerkrade.

Ook onze afvalstromen, die momenteel in 5 typen zijn verdeeld, draagt bij aan het verkleinen van onze ecologische voetafdruk: karton en papier, hard plastic, zacht plastic en blik wordt vooraf door ons geschieden en met de recycling van retourproducten (brood en vlaai), maakt de firma Nijsen hoogwaardig en goed benutbaar varkens- en Kipstervoer.

Zeker ook binnen onze centrale bakkerij, winkels en kantoren wordt aan de P van planet gedacht. Zo verwarmen wij onze bakkerij met de restwarmte die onze ovens afgeven, wordt ondertussen ruim 90% van onze locaties verlicht met ledlampen en worden er enkel en alleen groene energiecontracten afgesloten. Door ons lidmaatschap bij HIT Profit worden wij over dit onderwerp met regelmaat geadviseerd en geïnformeerd over de laatste ontwikkelingen op het vlak van duurzaamheid en energie besparing.

Op het gebied van vervoer hebben wij onszelf als doel gesteld om op minder kilometers te maken, de uitstoot van CO2 omlaag te brengen en de mogelijkheden van het elektrificeren van ons wakenpark verder te onderzoeken. Hiervoor hebben wij in 2019 een Akte van Ambitie gesloten met Logistiek Bereikbaar.

Onze verpakkingen zijn, waar mogelijk, gemaakt van bio-karton dat volledig afbreekbaar is, onze plastic tasjes zijn inmiddels vervangen door een papieren variant en zo zijn er op het vlak van milieu nog legio kansen te benutten. Ook de in 2015 geïntroduceerde herbruikbare katoenen broodzak wordt nu, ruim 6 jaar later nog steeds veel door onze klanten gebruikt.

De P VAN PROFIT

Als bakkersbedrijf staan wij zoals gezegd midden in de maatschappij en daar zijn wij ons terdege bewust van. Zo hebben bakkerijen in alle soorten buurten en wijken en proberen wij bereikbaar te zijn voor alle lagen van de samenleving.

Voor zij die het zich niet kunnen permitteren om versproducten bij een bakkerij te kopen hebben wij afspraken met het Leger des Heils. Wekelijks mogen zij producten komen ophalen die niet verkocht zijn.

Daarnaast nemen wij deel aan het ROBO-overleg. Hier komen onderwijs en praktijk samen om te zorgen dat zij beter op elkaar kunnen aansluiten. Zo geven wij input over wat werknemerschap bij ons inhoud en welke vaardigheden hiervoor nodig zijn.

Ook wanneer het gaat om sponsoring van grote en minder grote (sport, muziek en carnavals) verenigingen in en rondom de vestigingsplaats van de winkels, is Bakkerij Paulissen sterk vertegenwoordigd.

Het is en blijft ons doel de 3 P’s van MVO als een rode draad door onze bedrijfsvoering te laten lopen en daar waar mogelijk op een doordachte manier onze specifieke bijdrage aan te kunnen leveren. Doet u met ons mee?

wij zijn de bakker van vroeger, anno nu

Ontdek de magie van ons familiebedrijf.

de beste grondstoffen
In het uiterste zuiden van ’t land wordt met de beste grondstoffen gewerkt aan dátgeen wat de mens al eeuwenlang voedt en verbindt; Brood.
getransformeerd in onze bakkerij
Onze bakkers transformeren met eeuwenoud handwerk en hedendaagse techniek bloem, gist en water...
tot mooie deegwaren
Want alleen zo ontstaan het beste brood, het smakelijkste banket en de mooiste vlaaien. Onze centrale bakkerij is het kloppend hart van ons bedrijf. Daar waar de magie binnen ons familiebedrijf begint.
voor een glimlach
Samen zetten we ons elke dag in voor de beste service, kwaliteit en betrouwbaarheid van onze bakkersproducten. In onze eigen bakkerswinkels en bakkerscafés weet ons team élke dag weer een glimlach op het gezicht van onze klanten te toveren.
proef en ervaar wat écht vers is
Hoe alledaags en vanzelfsprekend brood en banket misschien ook lijkt, Bakkerij Paulissen maakt elk moment en elke hap bijzonder...En dat proef je!
Bekijk assortiment

"Onze kernwaarden zijn verankerd in ons bedrijf. Het is onze dagelijkse leidraad voor onze strategische koers"

verantwoord

Als familiebedrijf met een sterke lokale aanwezigheid, hechten wij veel waarde aan de wereld om ons heen. Wij werken samen met lokale leveranciers, verkleinen onze ecologische voetafdruk, doneren wekelijks producten, sponsoren verenigingen en bieden mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een leuke werkplek.

toegankelijk

Wij vinden dat vers kwalitatief goed brood en banket voor iedereen toegankelijk moet zijn. We bakken in onze centrale bakkerij met alleen de beste grondstoffen. Vanuit deze centrale locatie leveren wij aan onze bakkerswinkels, supermarkten en diverse horecagelegenheden. Hierdoor blinken wij uit in prijs-kwaliteit.

toekomstgericht

Wij zijn een innovatief bedrijf dat luistert naar de klant en investeert in de toekomst. Wij zorgen voor variatie, verrassing en veelzijdigheid met onze eigentijdse winkelformules. Met een duidelijke visie op de toekomst groeien we, door ons te blijven onderscheiden. Met onze processen, onze producten en ons team van ruim 100 medewerkers.

klantvriendelijk

Wij hechten veel waarde aan gelukkige klanten. Samen zetten we ons elke dag in voor de beste service, kwaliteit en betrouwbaarheid van onze bakkersproducten. Het verschil maken onze winkelmedewerkers die élke dag weer een glimlach op het gezicht van onze klanten weten te toveren.